perjantai 21. helmikuuta 2014

Yksi suurimmista onnistuneista mainoksista - timanttiset kihlasormukset

Onhan näitä yleistyksiä jotka ovat yhden yrityksen aikaansaamia. Englannin kielessä Hoover-pölynimurista tuli yleisinimi imurille, tänä päivänä googlataan ja cokis on yleisnimitys kolajuomille.


Jo 30 - 40-luvulla osattiin myydä meille yleistyksiä. Suuren laman aikana timanttejen arvon ja ihmisten kiinnostuksen laskiessa DeBeers lanseerasi kampanjan, jossa luotiin kuva ettei kihlasormuksessa voi olla muita kiviä kuin timantti.

Vuonna 1939 aloitetussa kampanjassa tuotiin ihmisten tietoisuuten timattien leikkaukset, karaatit jne, mainostettiin, että timantit ovat ikuisia ja lopulta uskoimme tämän kaiken... Vuonna 1939 vain 10% kihlasormuksista koristi timantti, mutta vuoteen 1990 mennessä määrä oli jo 80%. Tottahan se on. Kovasti työtä saa tehdä jos aikoo löytää valmiin kihlasormuksen jossa olisi muu kuin timantti kivenä.

 Ao. video ei ehkä kerro koko totuutta mutta ei huono siltikään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoitavaa?