Aurinko paistaa, tyttö häikäistyy auringosta, on lämmintä, (jos muistan oikein) jäätelö sulaa. Lopussa kuvaan tulee katto joilta löytyy aurinpaneeleja (kai) ja nainen joka kännykästä kotisohvalla maatessa seuraa energiankulutusta/tuottoa.
Mikäs siinä. Kyllähän aurinkoenergiaan halutaan yhdistää lämpimät ajatukset, kesä ja hyvä mieli. Itse kuitenkin olin valmis laittamaan pääni pantiksi, että nyt puhutaan jostain paikasta jossa aurinko paistaa vuoden ympäri, toisin kuin Suomessa. Yllättävää siis että Suomessa mainostettaessa halutaan muistuttaa ettei täällä ole näin lokoisat oltavat ympäri vuoden.Talvella kun emme aurinkoa juuri näe. (Vai olenko ainoa jolle tällaiset ajatukset tulee mieleen?)
Tuossa oli enimmäinen syy, jonka vuoksi otsikoksi tuli "Oletus vs. totuus". Toinen syy tälle on oletus siitä, että mainoksen nähtyäni (ja unohdettuani mainostajan), löydän googlesta avainsanoilla "sunny" (mainoksessa soi Bonny M:n kappale Sunny), aurinkoenergia ja laskuri (mainoksessa kehoitetaan tarkistamaan kuinka paljon aurinkopaneelit maksaisivat (kai)) haluamani yrityksen sivulle tai kyseiseen mainokseen. Vaan eipä näin käy.
Sinäänsä huojentavaa etteivät isotkaan yritykset aina näe ennalta, mitkä voisivat olla tärkeitä sanoja googlen hakusanoina. Omalla kohdallani tämä virhe kuitenkin tarkoitti, etten löytänyt netistä haluamaani.
Vaikka kuinka googletin, en voinut olla varma kenen mainoksesta olisi kyse. Sekä Helen, Fortum, Aurinkoinsinöörit kuin myös monet muut aurinkopaneeliyritykset/yhteisöt/jne vaikuttivat mahdollisilta vaihtoehdoilta. Youtubesta vaikka Fortumiltakin löytyivät omat sivut, ei uusimmasta mainoksesta ollut jälkeäkään.

(Tässä muuten myös syy, miksen pystynyt mainosta tuon paremmin kuvailemaan. Ehkä vielä tulevaisuudessa pääsen linkittämään mainoksen tänne tai vähintään kertomaan tarkemmin, mitä mainoksessa tapahtui. Siihen saakka joudumme selviämään näillä kuvailuilla.)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentoitavaa?