maanantai 13. maaliskuuta 2017

SUOSITUIMMAT YOUTUBE MAINOKSET - TOP 10 SUOMESSA

Google listaa vuosittain Youtuben suosituimmat mainokset. Suomen 2016 listakärjen ei voi sanoa suuresti yllättäneen. Mennyt vuosi piti sisällään poikkeuksellisen paljon hyvällä tarinalla varustettuja mainoksia ja muuten turhan harvinaisia helmiä eli mainossarjoja (Hintasaarnaajat ja Yrjö Uusivirtaa).


Listaus oli siis seuraava:
1. The Yrjö Show / Episode 2: The Get-Together Party (Helen)
2. Mistä tietää, onko pelaaminen ongelmallista | Veikkaus
3. Clash Royale: Enemies
4. Uusi Elisa Missionary on syntynyt
5. Särkänniemen kesän 2016 hurja uutuuslaite: X
6. Virtual Gym Games by Tupla
7. Linjalla, jakso 1/4: Kuljettaja vie palvelun karvan verran pidemmälle  (Savonlinja)
8. Anna lahjan puhua – Isä ja teini  (Gigantti)
9. Osaisitko korjata kahvisadon? (Nescafé)
10. TAKE CONTROL – F-Secure Freedome VPN

Top 5 mainosten jälkeen näyttää odotuksistani poiketen tulevan itselleni jopa täysin tuntemattomia mainoksia. Kiven kovaa ainakin väitän, etten F-securen enkä Nescafén mainoksia ole nähnyt. Kahvimainonnan kohderyhmään en toki edes kuulu, mutta F-secure olisi voinut kiinnostaakin jos kohdalle olisi osunut. Mielenkiintoista olisi päästä näkemään, millä laskelmilla ovat osanneet jättää minut ulos esityslistalta.



Entä mikä sitten on oma suosikkini? Elisan Hintasaarnaaja oli kyllä kiinnostavin sarjana. Ehkäpä siis kallistuisin tämän puoleen, vaikka muuten varsin perinteinen mainos olikin. Eihän kukaan voinut olla pohtimatta, mihin toinen saarnaajista katosi. Myös 8. paikalle päässyt Gigantin mainos oli koskettava. Hieno tarina ja tähän päivään istuva.

Lisää aiheesta markkinointi ja mainonta -lehden artikkelissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoitavaa?