tiistai 13. maaliskuuta 2012

Itis



Helsingin Itäkeskuksessa sijaitseva kauppakeskus vaihtoi kuun alussa nimensä Itäkeskuksesta kansanomaisempaan Itikseen. Kauppakeskus on ihmisten suussa toiminut jo pitkään Itiksenä, mutta nyt siitä tuli virallista. 

Kyseinen kauppakeskittymä on päivittänyt itseään jo useaan otteeseen, mutta pääasiassa vain konkreettisen rakennuksen muutoksina. Isojakin laajennuksia on tehty. Näin on päätetty tehtävän myös tällä kertaa.
Ilmeen uudistus, nimen muutos ja muu tämän kaltainen piristysruiske on varsin hyväksi Itikselle, mutta itseäni ihmetyttää laajentamispakkomielle. Jo tällä hetkellä kauppakeskus on liian suuri käveltäväksi läpi yhdessä päivässä.



Nettisivun yleisilmeen muutos on varin piristävä. Uusi ilme luo kuvan nykyaikaisesta, tyylikkäästä kauppakeskuksesta. Sivujen toimivuudesta tai sisällöstä ei myöskään ole mitään moitittavaa. Ensinäkemältä tuntuu ainakin toimivalta. 
Logomuutos oli myös aivan ehdoton. Varsin vanhanaikaiseksi jääneen logon tilalle tullut uusi logo on kuitenkin hieman tylsä. Eikö mukaan olisi voinut jotenkin liittää vanhan tunnelman?

Nähtäväksi jää miten ilmeen muutos vaikuttaa kauppakeskuksen liikevaihtoon. Todennäköisesti kuitenkin parempaan suuntaan mennään..Toisin kuin läntisen kolleegan, Vantaan Myyrmannin tilanteessa, jossa kauneusleikkauksen yhteydessä päädyttiin parkkipaikkojen osittaiseen muuttamiseen maksullisiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoitavaa?