keskiviikko 23. toukokuuta 2012

Mitä ihmettä!? Abba vs. Ahti

Nyt on meikäläisen mainonnan käsikirja selkeästi hukassa! Eilen tv-ruutua töllistellessäni jäi kyllä suu auki.
Abba oli tehnyt uuden mainoksen.


Mainos kuului jotakuinkin näin.
*puhuja kävelee pitkin "Abba"-toimiston käytävä*
-Kilpailijamme Ahti-silli on julkaissut kyselynsä tulokset joissa tämä kertoo Ahti sillin olevan Suomen halutuin silli.
Näin ei kuitenkaan ole. Meillä Abballa testaamme jatkuvasti uusia sillimakuja ja sen takia olemme Suomen halutuin silli. *the end*

Siis anteeks mitä!? Mistä lähtien hyvään mainokseen on kuulunut a) kilpailijan mainitseminen ja b) näin typerä "ei se ollu totta" tarina ja c) ja miten muka testaaminen voittaa jonkun kyselyn tulokset..


No juu kyllähän tätä samanmoista sotaa on käyty myös Nissenin ja Specsaversin kesken, mutta tämä nyt on jo omituista. Nythän Abba mainostaa Ahti-silliä ja kertoo koko suomenkansalle, että ovat huonompi kuin Ahti. 

Sanokaa edes että ko. mainos on joku Ahdin ja Abban yhteisprojekti joka pitäisi vain olla hauska vitsi. Eli "Aprilliä syö silliä, juo kuravettä päälle"... ?


MUOKKAUS!
Tietooni on tullut että kyseessä on mainossarja jossa ko. sillit kilpailevat keskenään... parantaa siis huomattavasti mainosta. Katsellaan siis mitä tulevaisuus tuo tullessaan näiden mainosten kanssa. 
.
.
.
Ja tässä vielä itse mainokset. Noin yhdistettynä ihan hauska.. Mietityttää vain kuuluuko kuluttajan todella tietää että kyseisten sillien tuotot menevät lopulta samaan pussiin...

10 kommenttia:

  1. Ahti on ollut jo vuodesta 1998 Felix Abba Oy:n tuotemerkki, eli saman yrityksen tuotteitahan nämä ovat. :D Ei varmaan muuten tekisi tuollaisia mainoksia, nythän Ahdillakin mainos jossa mainitaan Abba. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "nythän Ahdillakin mainos jossa mainitaan Abba. ;)"
      Onko? Nyt on tältä tytöltä jäänyt tuo huomaamatta. Maailmankirjat ovat siis totaalisesti sekaisin ;)
      Sitä faktaahan tuo ei nimittäin poista, että kilpailevia tuotteita ovat. Sama asiakaskunta, sama ruokapöytä, sama käyttötarkoitus..
      Mitenkööhän ovat sitten yrityksen sisällä ajatelleet asian. Tuleeko jonainpäivänä olemaan vain yksi sillimerkki jolla 2 eri "laatua" tyylillä "perinteinen tillisilli" ja "juhla tillisilli"

      ~kenpä tietäis sen, ken arvaisi huomisen...la la la la laa la laa...

      Poista
  2. ihmettelin tuota aivan samaa kun ekaa kertaa näin, mutta juuri näin tuon ahdin mainoksen myös

    VastaaPoista
  3. Näitä mainoksia on tulossa useampia, joissa siis Ahti ja Abba "kilpailevat". Kumpikin teilaa toista ja yrittää osoittaa oman sillin olevan parempi.

    Sillithän ovat saman lafkan tuotteita, siksi. Saavatpa kerralla kunnolla mainosta kummallekin tuotteelle :)

    Ja abbamies on kuuma!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaa! No nii. Sittehän tästä tulee ihan hyvä mainos sarja.
      Täytyypä perua edelliset kommentit ja sanoa vain että "nerokasta".

      Poista
  4. Kyseiset mainokset löytyvät täältä http://youtu.be/vSw_C8pDCsE

    VastaaPoista
  5. Ja tässä vielä "sarja": http://www.youtube.com/watch?v=vSw_C8pDCsE

    VastaaPoista
  6. Itekki hämmennyin tosi paljon tuosta mainnonnasta.. mut jos kerta saman katon alla olevia yrityksiä niin sittenhä se on luvallista.. mut anyway tosi outoa... tulihan siitä kauheen sanominen kun anu harkki sanoi vähän väärin siinä ruoka kerma mainoksessaki niin ihme että tästä ei ole tullu mitään uutis juttua minnekkään.

    VastaaPoista
  7. Haha, lankaan menitte, taisi olla onnistunut kampanja kun poiki tämänkin turhan keskustelun.

    VastaaPoista

Kommentoitavaa?