maanantai 20. elokuuta 2012

C More, B Less

Syyskuussa kaikkien tuntema maksukanava Canal+ vaihtaa nimensä C Moreksi. Tavoitteena heillä on, kuten kaikilla muutoksia tehdessä, lisätä tarjontaa ja raikastaa ilmettä. Itse en kyllä ensikättelyssä usko, että nimen muutos on kannattava. 


Suomessa Canal+ on tullut tutuksi luotettavana ja laadukasta ohjelmaa lähettävänä kanavana. Nyt kun tuttu ja turvallinen nimi katoaa, on ihmisillä suurempi kynnys tilata kanavapaketti, vaikka huomaisivatkin ohjelmatarjonnan olevan hyvää.  Eihän kukaan tunne mitään C Morea.

Mikään markkinointikampanja ei tavoita kaikkia entisiä asiakkaita ja näillä näkymin muutosta käsittelevä kampanja on kaiken lisäksi suhteellisen suppea. Muutamat mainokset on nähty, mutta kuinka moni tulee rekisteröimään nuo mitäänsanomattomat, vain pikaisesti muutosta käsittelevät mainokset.  Nimiyhteyskään ei ole tarpeeksi selkeä. C nimen alussa ei tuo automaattisesti mieleen "Canal+ More".


Ja mikä ihmeen idea on vaihtaa klassisen tyylikäs logo sateenkaaren värisiin pehmokirjaimiin! Voiko tyylittömämpää ratkaisua ollakkaan. Tuon perusteella voisi luulla että C More on jonkinsortin lasten kanava... Buu klubbenia tuolta odottaisin. Toivottavasti tajuavat edes tehdä kunnon ale-kampanjan, vielä kun Canal+ nimi on mukana toiminnassa. 

Mielenkiinnolla odotetaan miten käy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoitavaa?