keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Tykkäystä livenä

Tunnustan... olen ollu laiska. Hetki meni taas ilman bloggailua mutta 'aim bäk'. Tänään kiinnostavat taas Suomessa jo pienen jalkansa pienen oven väliin työntäneet "aktivoivat mainokset". Tästä hyvänä esimerkkinä Helsingin ratikkapysäkeille ilmestyneet muutamat tykkäys taulut (lue lisää täältä).

Kuva: Markkinointi&Mainonta

Kokeilukäytössä oleva JCDecauxin "mielipide" taulu on oiva keino näyttää, mihin kaikkeen mainonnassa pystytään tänä päivänä. Enää ei tarvitse tyytyä postimerkin kokoiseen mainokseen hesarissa vaan voi tehdä jotain luovaa. Tämä on varsin terve ja iloinen uutinen. Mikä mukavampaa kuin nähdä uudenlaisia mainoksia tylsistymiseen asti nähtynen hennesien ja lindexien alusvaatemainosten sijasta.

Kuten arvata saattaa tämän kaltainen aktiivimainos ei tavoittele oikeita lukuja vaan ennen kaikkea huomiota. JCD on ennenkin ollut näkyvästi esillä uudenaikaisessa mainonnassa ja ei ihme. Onhan se yksi Suomen näkyvimmistä ulmomainosten tekijöistä.

1 kommentti:

  1. Toi on kyllä hyvä ja mielenkiintoinen idea :)

    VastaaPoista

Kommentoitavaa?