maanantai 17. lokakuuta 2016

VÄLILLÄ VAAN EI OSU EDES KOHDENNETTU MAINONTA

"Kolmeen kymppiin pyöristyvä ikä ja parisuhteessa elävä nainen. Pakkohan hänen on olla kiinnostunut vauvoista."

Voi jösses sentään kuinka täynnä voinkaan olla Youtubessa joka videoon pompsahtavia clearblue ja pampers mainoksia! Ymmärrän kyllä, että moni ikäiseni on oikeaa kohderyhmää, mutta olisi hienoa jos edes vähän huomioitaisiin minun sivuhistoriani (kuitenkin seuraatte niitä). Ei löydy sieltä liberoa,  polarn o. pyretiä, jesper junioria eikä muutakaan lapsiin liittyvää. Miksi siis clearblue raskaustestit? No laimennetaan hieman tilannetta: mobiilissa Youtubeen sisään kirjautuneena tilanne ei ole näin paha. Tietokoneen ääressä, ilman kirjautumista tekemäni videosurffailut sen sijaan saavat vauvatulvan kohdalleen.

Facebook on jo luovuttanut/tullut järkiinsä/kehittynyt. Siellä saa sentään itse valita, mitä haluaa nähdä. Nykyisin mainokset näyttävät osuvan jopa aika nappiin. Välillä voi olla jopa tyytyväinen, että jonkin mainoksen näki.

Youtube on joka tapauksessa tällä hetkellä kaikista tuskallisinta seurattavaa kohdennetun markkinoinnin suhteen. Heidän palvelussaan ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa näytettäviin mainoksiin (muutoin kuin toivomalla, että osaavat vetää oikeat johtopäätökset katsottavista/katsotuista videoista). Tulisi edes se "ohita mainos" nappi, mutta ei. Siinä sitä sitten istutaan tunnilta tuntuva aika toistellen jo ulkoa opittua mainosta. Miten olisi vaikka "valitse seuraava mainos"? Tai oikeassa yläreunassa täppä "ei kiinnosta"? Tulisi edes seuraavalla kerralla itseä kiinnostavampi mainos. Tavoitteena ilmeisesti väsytystaistelu: "Sinähän joko kirjaudut sisään (jolloin luvassa edes hieman sopivampia mainoksia) tai sitten katsot vauvavideoita!"

Noh, eiköhän sitä pikkuhiljaa päästä kuitenkin siihen pisteeseen että netissä näkyy vain sinua kiinnostavia mainosia. Toivottavasti... Sitä odotellessa siis....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoitavaa?